Saturday, 28 July 2012

Ramadhan Kareem

Assalamualaikum..

Hye korang! Alhamdulillah dah masuk minggu ke-2 kita berpuasa.. 
So, how's your Ramadhan so far? Korang ade tak yang ponteng puasa huh? LELAKI jangan ponteng puasa! 

Adik-adik yang kecik2 sila la belajar puasa penuh..emm adik aku yang darjah 2 tu tengah mencuba..Ebu cakap dia berjaya puasa separuh hari je.. padahal dah besar..Terawih pulak macam mana? Jalan tak? Jangan malas2..Moh le merajinkan diri untuk solat terawih.. Puasa puasa jugak solat jaga.. Tak puasa malu, tak solat tak malu pulak aduiyai makk'aii.. Then solat terawih tapi solat fardhu??  amaigaddd..Moh le jaga solat kita..

Aku sebenarnya berharap puasa ni aku dapat khatam al-Quran..
insyaAllah..

Untuk khatam Quran sepanjang bulan puasa ni you have to read at least 20 pages  per day.. yeah! Chayok! You can do it bebeh..Tapi kalau tak boleh jangan paksa diri..Ain, kalau tak paksa diri macam mana nak khatam Quran bulan Ramadhan ni..ye dok? Ada abang senior cakap, keikhlasan lahir dari keterpaksaan.. 




Sebenarnya untuk menjadikan Ramadhan kali ini lebih bermakna, aku ada join event dekat UTP ni. Setiap kali Ramadhan event ni pasti akan berlangsung. Alhamdulillah aku salah seorang Committee Ramadhan Discovery. Sumpah seronok, macam-macam ada.. Community Outreach nama department aku.

Antara aktiviti department kitorang anjurkan adalah :

1) Iftar di masjid An-Nur untuk pelajar2 UTP
2) Iftar dengan international student, pelajar UTP jugak
yang paling BEST!!
3) KEMBARA SAHUR bersama-sama Homeless di Georgetown,Penang pada 4-5/8..woahh..best kot
4) IFTAR bersama-sama orang Asli di Chemor collaborate with SHAM KAMIKAZE..fullamak!! Sumpah best

Kawan2, korang nak tahu tak.. Since aku masuk UTP macam2 mende baru yang aku buat, alami, terokai..Ingat lagi tahun lepas aku pernah jugak pergi berbuka rumah orang asli, KG SUAK PADI.. Best gileer.. Perempuan masak2 dengan makcik2.. Lelaki gotong-royong.. Bila sebut orang asli mesti korang fikir sama dengan apa yang aku pernah fikir dulu.. Tak tahu nak gambarkan macam mana, but once kau dah jejakkan kaki kat kampung orang asli kau akan terkejut.. Orang asli sekarang dah tak macam dulu.. Rumah ada ASTRO kau, ada kereta, moto LC lagi tau..hahaha

Gambar-gambar di Kg SUAK PADI






p/s: Selamat Berpuasa semua.. Teruskan jihad memburu pahala di bulan yang mulia ni :D